13 nov. 2010

LCHF versus andra dieter gällande hunger..

Det här är mina erfarenheter. 

Tänkte inte dra någon lång story nu. Utan bara berätta att jag känner mig mindre hungrig nu när jag äter en LCHF variant.

Jag har tidigare provat Low Carb med väldigt bra viktminsknings resultat. Då utesluter man så gott som alla kolhydrater och äter nästan bara proteiner. Behöver jag säga att man är väldigt trött då....


Jag dissar light dieter, usch vad tråkigt. Hungern är hög och livsgnistan låg!



Nu äter jag LCHF och får inte samma resultat men jag känner mig bättre, mer livskvalité. Man kan äta nästan allt, jag är pigg och magkatarren är under kontroll då jag inte känner mig hungrig hela tiden. Det goda fettet ger bra med energi + att det mättar och jag tycker att det är värt det även om det går sakta med vikten.




PS: (Jag läser källkritik och skriver för tillfället en uppsats kring LCHF där jag ska granska uppgifterna och källorna. Fy satan vad mycket skit det finns ute på nätet, som absolut inte har något vetenskapligt fakta bakom sig. 


Ett exempel är svaret på frågan "hur mycket kolhydrater kan man äta". Eftersom det finns så mycket människor där ute utan självinsikt, så finns det massor av självutnämnda experter som ger råd på olika sajter. Jag har hittills hittat 6 olika svar på frågan. Mitt råd är att kolla upp personens utbildning, bra sajter har presentation av sina doktorer, dietister osv. )

Inga kommentarer: